Siirry pääsisältöön

Polttoainejärjestelmän toimintahäiriöt

Tärkeimmät toimintahäiriöt

Joitakin yleisiä polttoainejärjestelmän ongelmia:

  • Tukkeutuneet suodattimet. Tämä johtaa moottorin toiminnan keskeytymiseen kaikissa tiloissa - käynnistyksessä, tyhjäkäynnillä ja ajon aikana.
  • Polttoainepumpun toimintahäiriö. Voi aiheuttaa polttoainejärjestelmän paineen laskun ja moottorin käynnistymisvaikeuksia.
  • ​​Järjestelmän paineenalennus. Putkien ja letkujen kuluminen tai vaurioituminen johtaa polttoainevuotoihin.
  • Polttoainesäiliön ongelmat. Säiliön seinämillä oleva ruoste voi päästä polttoaineseoksen mukana pumppuun ja aiheuttaa ongelmia sen toiminnassa.
  • Suuttimien toimintahäiriöt. Vian merkkejä - vieraita ääniä sylintereissä, mustaa savua äänenvaimentimesta, moottorin ylikuumeneminen.

Vianmääritysmenetelmät

Polttoainejärjestelmän diagnosoimiseksi ja vianmääritykseksi on otettava yhteyttä asiantuntijaan. Itse tehty korjaus voi olla riskialtista.

Joitakin autokorjaamoissa käytettyjä menetelmiä:

  • Tietokonediagnostiikka. Mahdollistaa vian tarkan tunnistamisen nykyaikaisilla laitteilla.
  • Polttoaineletkujen paineen mittaaminen painemittarilla. Laite kytketään polttoaineletkuun ja se määrittää käyttöpaineen moottorin eri käyttötiloissa.
  • Viallisten osien tarkastus ja vaihto. Esimerkiksi polttoainevuotojen sattuessa letkut, putket tai tiivisteet vaihdetaan tai korjataan.
  • Ilmalukkojen poistaminen. Dieselmoottoreissa käytetään tähän poissulkemismenetelmää: polttoainetta syötetään vuorotellen ei säiliöstä, vaan ulkoisesta säiliöstä, ja sitten ilma pumpataan pois tyhjiöpumpulla.

Rikkoutumisten ehkäisy

Joitakin ennaltaehkäiseviä suosituksia:

  • Käytä korkealaatuista polttoainetta. Tankkaa vain luotettavilla huoltoasemilla, joissa polttoaine käy läpi laadunvalvonnan.
  • Huolla polttoainejärjestelmä säännöllisesti. Vaihda suodattimet ja suorita suuttimien ennaltaehkäisevä puhdistus.
  • Älä aja puolityhjällä säiliöllä. Tämä johtaa pumpun ylikuumenemiseen ja osien kulumiseen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kuinka tarkistaa öljytaso BMW:ssä

BMW:n moottorin ja vaihteiston osat altistuvat suurille kuormille käytön aikana (etenkin ajon aikana). Hankaavien osien voiteluun ja jäähdytykseen yksiköihin kaadetaan öljyä, joka pesee pois pienet sirut, helpottaa liukumista ja alentaa elementtien lämpötilaa. Tämä estää yksiköiden ylikuumenemisen ja ennenaikaisen kulumisen. Jos voimayksikön tai vaihteiston voiteluaineen määrä on normaalia alhaisempi, negatiiviset seuraukset näkyvät nopeasti. Mutta myös täyttö "tulppaan asti" voi aiheuttaa ongelmia. Jotta voitelun puute tai liika määrä ei johda vaihteiston tai polttomoottorin toimintahäiriöihin, on tärkeää ylläpitää voitelunesteiden optimaalinen taso. Katsotaanpa, miten BMW:n moottorin ja vaihteiston öljytaso tarkistetaan. Matalan moottoriöljytason syitä Öljyn puute moottorissa voi johtua seuraavista syistä: Kampikammion halkeama. Suurella reiän halkaisijalla voiteluaine valuu ulos nopeasti, ja sen puutteesta ilmoittaa vastaava merkkivalo, joka voi syttyä jo tiellä. T...

Ajovalot eivät toimi: syyt ja mitä tehdä

Auton ajovalot eivät ole vain valaistuselementti, vaan ne ovat välttämätön osa turvajärjestelmää. Väärin toimivat ajovalot voivat aiheuttaa onnettomuuksia. Ajovalon toimintahäiriöiden pääasiallisten syiden ymmärtäminen auttaa korjaamaan ongelman ajoissa. Miksi lähivalot eivät toimi Jos lähivalot ovat rikki, tämä voi olla vakava ongelma. Tarkastellaanpa tärkeimpiä syitä, miksi näin voi käydä: Palaneet polttimot. Jopa laadukkailla polttimoilla on rajallinen käyttöikä, ja ne voivat sitten rikkoutua. Sulakeongelmat. Auton valaistusjärjestelmä käyttää sulaketta sähköpiirin suojaamiseen. Jos se palaa, valo ei toimi. Sulakkeen tarkistaminen ja vaihtaminen on yleensä yksinkertainen tehtävä. Oikosulku johdotuksessa. Ajan myötä johdotus voi kulua, vaurioitua tai syöpyä. Tämä voi johtaa oikosulkuun, jonka vuoksi lähivalot lakkaavat toimimasta. Valokytkimen toimintahäiriö. Myös valoa ohjaava kytkinlohko voi olla ongelmakohta. Relevika. Rele vastaa ajovalojen virran syöttämisestä, joten lähel...

Sytytystulppien viat

Sytytystulpat ovat kulutusosia, jotka kuluvat ajan myötä ja menettävät tehokkuutensa. Vaihtoa suositellaan 30–60 tuhannen kilometrin välein tai ajoneuvon valmistajan ohjeiden mukaisesti. Jos et vaihda sytytystulppia ajoissa, vaarana on moottorin suorituskyvyn heikkeneminen, polttoaineenkulutuksen lisääntyminen ja haitallisten päästöjen syntyminen. Viallisten sytytystulppien merkit Viallisten sytytystulppien oireet riippuvat niiden kulumisesta tai vaurioitumisesta. Joitakin niistä on lueteltu alla: Lisääntynyt polttoaineenkulutus. Jos sytytystulppa ei pysty varmistamaan polttoaine-ilmaseoksen korkealaatuista ja täydellistä palamista, osa polttoaineesta pääsee pakokaasujärjestelmään hyödyttömästi. Tämä johtaa lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen ja ajoneuvon tehokkuuden laskuun. Tehon ja dynamiikan menetys. Jos sytytystulppa ei tuota riittävän voimakasta kipinää seoksen sytyttämiseksi, moottori ei toimi täydellä teholla ja menettää dynamiikkaa. Tämä voi ilmetä kiihtyvyyden heikk...